Thursday, April 21, 2011

im a picky eater =S my solution??





NOPE!!! it's not gonna enter my mouth..a'ah, not gonna do it..

masalah aku nasi putih(nasi grg jalan je)..orang selalu kalau sehari tak makan nasi tak boleh..aku plak cool je..kalau puasa tak buka ngan nasi pon jalan je..no problem! nak makan boleh, tapi lauk tu kene ikot selera aku..kalau tak kene, tanak makan!!!!! tak sedap! n dari nasi, aku prefer makanan bukan nasi..nape eh?aku pon tak tau..dari kecik..mmg ngada2..kan abah kan? hehe cthnye mmg degil gile tak ske makan nasi..nak begerrrr je..smpi abah penah ckp,  "nak beger, makan nasi sikit dulu baru boleh beli beger.." terpaksalah kan..tak pon abah kene suap makan nasi, kalau tak pinggan tu tak bersentuh..lalala~ skrg dah besar, takde lah nak ngada mcm dulu..kene pandai2 adapt dah skrg..kene cari solution sendiri lah..tp still, lauk kene ngan lidah aku, baru aku selera makan,kalau tak susah sikit,kene paksa..adodoi..

masuk asrama, yes aku berjaya tepis perangai memilih makanan sikit2..dah tuuuu ape nak makan?kebulur la aku kalau tak mkn..kalau time lauk sedap tu la aku melantak! lagipun parents akan datang every weekend SABTU and AHAD! sabtu mak bawak makanan yang aku suke, masak dr rumah..ahad pulak parents bawak makanan luar..kikiki cthnye nasi briani mahbub! nyum3! mmg selera habis! 

masuk UIA foundation..datang la balik penyakit tuh slow2! berat zroop turun 38kg..=((((((((((
usaha, tanak la turun lagi..since aku ske makan nasi dgn bawang goreng, every weekend balik rumah, confirm bawak berpeket2 stok bawang goreng and sambal tempe ikan bilis tu..ehe, baru selera nak makan beb! kicap pon ada kat cafe..weehee..bahagia..

masuk UIA Kuantan..1st year, everyday makan malam kat luar okay!!! sbb lagi sedap?? skrg dah masuk 2nd year, geng pon sorang da kawin(mell), sorang da duduk luar(nani)..sob2, so makan dalam je la kan, kete pon takde..abah, nak kete boleh??=p perut lapau, pape pon kene makan jgak..kalau lunch tu lauk sama hari2 pon takpelah, asalkan perut aku tak kosong..malam pulak ada masakn panas..asek makan benda samaaaa je, kadang bosan la jugak kan..haish..makan makanan yang kene ngan lidah aku la..cthnye, nasi putih ngan ayam merah, mee grg basah, kuehtiaw kungfu, nasi grg pattaya, kadang waffle je etc. try nak makan nasi putih jgk sbb lagi sihat bebanding mee or kuehtiaw grg or ns grg, tp tak selera! kadang paksa je, telan jela nasi putih..PAKSA PAKSA PAKSA!! nak sihat kan?? order pon nasi putih separuh..ekeke kalau bukan nasi putih tu bley je aku habiskan satu polistrin, tak yah nak separuh2..-_-'
teringt plak kesah aku penah nanges sbb makanan tak sedap..malu oohh..nasib dpn member2 je(ok so skrg korang sume tau kan...)
kadang2 aku skip meal, pastu minum shake!! yeah! itu dia solution aku!! =))))))

skrg aku tgh cuti semester, nak masuk 3rd year bulan 9 ni..da 2 hari aku kat umah, 2 hari ni aku tak makan nasi lagi..yela, taste lauk aku n nenek aku lain..nenek ske ikan goreng, smlm lauk labu..aku plak ske ikan tu nak sweet sour/3 rasa/lemon ke, sayur plak tak ske labu..kan lain taste kami..LAPAR? ada la sikit2.. tp tak selera..ape nak buat? bila lapar. minum shake lah! =p kenyang pon kenyang tau!!! hehe bahagia aku..duduk sama2 kat meja makan..nenek makan nasi, aku minum shake! =D kadang ratah lauk2 je..nasi putih? NAMO!!! lauk sedap baru nak makan nasi putih..hee

nenek aku slalu chop aku tak makan..tp aku kalau once aku makan ske makan bende tak sihat kot! n high calorie! tak elok kan..cth: if kat umah slalu suh bibik masakan frozen food mcm fries n fish n chip, roti paratha..kadang roti n tuna(ni oke la), beger, waffle, kek, egg tart, biskut2 cream, roti cream, western food mcm chicken chop mmg fav habis!..if hari2 makan mcm ni agak2 badan aku mcm mane? sihat tak sihat? bahaya kan aku nih..aku tau, belajar pon course dietetic..so better aku kurangkan mknn mcm tu n minum shake kalau dah tak lalu sgt..kalau kat uni tu lagi la, mana ada makanan best2 sgt..mmg if dah tak lalu makan nasi, minum shake..time exam kadang if da tak sempat makan pon minum shake..

cool kan shake Herbalife ni? ni one of the reason nape aku sayang Herbalife..it provides me meal replacement with all the nutrition that my body needs..<3 <3 <3 daripada aku tak makan? minum shake dapat good nutrition sekali..so sesiapa yang nak loose weight or picky eater mcam aku, boleh la amik shake Herbalife ni sbgi meal replacement..perisa pon ada 5 flavour, boleh tukar2, wat resepi sendiri..blend ngan buah sedap ohh!!!

C0ntact me at  012-786 9226 for more info..
 if u are a picky eater or wants a healthy  nutritious meal replacement y dont try Herbalife shake? =D

No comments:

Post a Comment