Tuesday, March 15, 2011

jom kemas bilik! ^_^

huurrmm...mlm ni mcm agak relaks lepas hbs presentation EAW( English for Academic Writing)..ni mcm subjek kene wat survey,blaja wat research paper...kene choose topic yang ada kene mengena ngan field kite..and guess what topic I chose? pasal constipation! teehee! saje je, sbb dah bosan pasal makanan2 n pasal weight2 mcm sayur, buah, physical activity, overweight, obesity, etc..buang air besar pon ada kene mengena ngan dietetic subjek jgk pe...sbb ape yang kita makan represent body kite, function die sume..lagipun hasil kumbahan kite tu pon dtg dari makanan yang kite sumbat kat badan ni kan3? so slamberrr wat topic pasal sembelit....interesting snanye..


mlm ni ingt nak rehat je..malas nak wat keje(penah ke kau rajin zawani?) tapi dah jemu plak tgk facebook, baca2 blog, muvie pon dah tgk satu romantic movie td..awww...^_^  customer pon dah followup tadi aku kol pas isyak..last2 decide utk mengemas bilik!!!!mmg sah dah bosan gile la ni kan.. -_-'


mule aku kemas2 kertas, nota2,etc..then aku pon selongkar2 barang kat bilik ni, susun kotak2, buang bende2 yang tak patut..buang kettle aku skali, sbb kettle aku tebakar smlm unknown reason lagi stakat ni..yela, plug tak connect kat soket, tak on pon la kan..aku slalu unplugged cord pas air dah masak..air takde pon dalam kettle tu..mlm b4 tu aku dah transfer air dalam botol Herbalife aku tau! time aku angkat kettle dari cord, nak gi isi air, nak masak air kan..tibe die bebunyi "tssssssss..." sekejap je..mati2 aku ingt bunyik ular mule2 ,aku tros duduk takut2..pastu aku pikir mcm takkk jeee...huu  tgk2 terasa haba bile aku bukak kettle tu, tapi takde asap la, rasa haba je..coil die pon mcm dah hangus sikit2! oke, blur..asal tetibe..ada la tu kot aku tesalah pape..so tadi dah kol  bonda ngan abah, dorang kate buang jelah..takut minum air contaminated plak nnt sbb coil dah tukar kaler brown2..so,aku pon bungkus2 dalam box die balik n letak tepi tong sampah..  tsskk..bye2 kettle..='(

ni la rupe kettle aku yang tebakar tu(google image)..huuu
baru beli sem ni snanye, dah rosak..aku dah la minum bnyk air..=(


pastu rearrange barang2 dalam kotak..susun balik..bukak2 cadar, spray2 febreze anti bacteria kat cadar, bantal, sume..pasang cadar baru...
ske3! wangi!


dah kemas2 tepuk2 habuk, jom kite sapu bilik!! pastu gi bratur nak basuh kain mesin..sementara tunggu turn washing machine, ape kate kite gi basuh slipar tandas?hahaha kan dah kate, dah tahap bosan gile la tu..dulu skolah org basuh kasut skolah, masuk universiti, basuh slipar tandas plak die?? pelik2..saje cari keje? ntahlah kan..

hmm so now tgh tunggu turn utk basuh mesin..lagi 30mins? nak wat pe ar?? yang penting seyes aku malas nak study!!! 

4 comments:

  1. hahaha...rajin gak cik zawani ni..nanti masa cuti panjang jadi Tumirah kat umah termasuk jaga Arip skali......

    ReplyDelete
  2. jaga arep oke, cuci berak takmo..basuh pinggan oke,lipat baju takmo(bnyk sgt nnt)..baking oke, masak gne kuali takmo..XD kikiki

    ReplyDelete
  3. salam cik zaza!

    hehe..jangan malas2..rajin2 taw!
    hehehe..oh ye..just drop by nak bgtaw..
    cik kiQah ade tag sumtin utk cik zaza..
    nnti check it out @ my blog k..
    sorry..i have to do so sbb dieorang yg tag cik kiQah dulu..hahaha..

    cik kiQah~

    ReplyDelete